我的自述(暂时part 1,也可能是绝笔)

Saturday, April 5, 2008 at 1:28 AM
eLaine03/25/2005 1:29 pm
seen im the lucky no.1 who write testimoni 4 this guy.. emm..not really remember how i know this guy already.. anyway, just want to talk some about this guy..besides calling him Wen How, he got another nick name..which is.. (sorry la people, cant tell u guys here..coz i scaked i cant walk in USM anymore) =P this guy got the smallest eye in the world..hehe..but got people said his eye look like Jay Chow.. =P he is such a kind guy, the way he treat his friends i really respect..especially Wei Chien & Zhen Lun..3 of them always stick together..sometimes cannot tahan them..=) sometimes this guy can be so "siao", but when he come to time, he can be a very good listener & advicer..if u r not happy, ask him & Wei Chien to act "touch & go"..seriously,they will make u laught like mad! =D so happy to know this guy n the whole gang..really appreciate this friendship! =) nothing bad to talk about him, because still din see yet..i just want to wish him all the best


kar yin11/12/2005 12:32 am
HaPpY BiRtHdAy!!!hihi my dear fren...if i'm not mistaken,i havent drop u a testi..haha..since 2day is your big day,i drop u a few words.. i've noe tis guy for quite some time...he's a good guy..not bad guy as wat he alwiz say.he's quite handsome.. izzit ar???hehe..he's crazy ppl...study no need sleep 1...dat's y quite intelligent...very friendly n helpful...he's willing 2 help any1 at anytime without cost...n gals out there..watch out tis guy..as he's single...can think think... haha.. lastly.. be4 i left...u still owe me kim gary...remember wo...k... bye... hope u hav an enjoying n memorable b'day....


vching11/12/2005 2:40 am
papa...erm,dunno when we get closer...n u r too lucky to be my papa lo..im a nice girl n pretty as well,hehe..im sure u feel happy wf me de..glad to be my driver.."enjoy" when i beat u..coz i "sayang" u alots..=p tis guy ah??he s such a bad guy actually,haha,sorry to say tat!!he treat ppl vry well, spent much times wf his lovely housemates... opps..forgot to introduce his 4 abnormal housemates..chienz, sheng,daddy boon n a girl girl chin lun!! 5 crazy creatures in da house...hamhor!!! they laugh n scream most of the times..haha,my papa live in a cheerful house..they alwz went out for "family day"..they "dating"... n...so..so..( 18 SL ) tis guy r quite unpredictable lo..dunno wats in his mind..hard to catch it..luckily im blur blur..wnt observe him all the time,if not..heh..ingat im so free meh?!!anyway..papa..thanks for giving me happiness..hope u enjoy ur life..fulfill ur life wf love, smile n sweet memories la..


CsL08/27/2006 1:35 am
hey..ok la since u so kesian i write a testi to u lo... hmm..where should i start??? ok... we get to kow each other quite sometime but you seem to be so cool that din talk much with u..but recently n suddenly...hahaha.. always ask u to help me...fix my laptop, be camera man n even use ur computer...hahaha..thanks ya... this guy very cool like JAY CHOW...hahaa..they say la... mayb the eyes n the 'q meng'...ok la...he is very helpful and playful too...but ya really thank you for helpping me so much...ya la ya la...belanja u makan la...eat till u look like pig...hahaha...



H L09/9/2006 9:31 pm
Hello Mr. How!!!Haha finally I'm free to drop u a testi. Ok when I met this budak I tot dat he was siao la but he turns out to be worse... he is siao x 10 after I knew him. This fella can SS non-stop like seven eleven and oh yea he pretty ambitious too. He hopes to be a taugeh karaoke (oops sori its taukeh karaoke) iaitu Tai lo of security dept and oso pengeluar utama bagi aloe vera. (hebat kan?!!) dun play play wid this guy tau.... Coz this fella is SMART...he can crap a lot from non logic to logic... dats y I alwiz kalah haiz. He is crazy and playful but apart from dat he is a gud guy and friendly too. You can alwiz count on him if u eva need any help... ...and I wana say terima kasih Mr. How. It's great to know u n having u as a friend... and thx for spreading the laughter... kakakaaka gotta chao dee. Wishing u all the best in your future undertakings and take care my friend!!!



Vintage11/10/2006 11:56 am
wei... a very good LuCk to ur exaM yA... JusT write SonG sonG nia.. coz IF i am not wrong i noT yet write yOu a Testy... HeY, VeRy memOraBle to Sqeeze wIf you BeHind thE speaKEr..."At OasiS" haha Like Squatiing To PanGsai....Ooi, U pose as my Bf at Oasis reallY sucks la.. but jin ho chio.... coz We Onli haV two sTory line nia.." zuo ze li ar, hmmm... ni yao he she mO?.. sui bian.." finisH...=)AnyWaY, boon how is a nice guy... but too bad gong gong a bit lolx... buT bo piang i like to be fren wiF him...and we often have a business ties.. with shooting.. ooi, i need to go brush my gigi liow... haha.. next time baru write u a formal testy... bueksssss- i like that pic we took .. ei is very precious oo that pic.. coz all the pic we took ALL DELETED by MISS NG EE LIAN ( who is she ar?? see her one time must beat her one time!! ).. But luckily still left one rite... phew..



yiVOn02/3/2007 1:46 am
After reading all your testimonials written by ur friends, i found 1 thing in common which is Nyew Boon How and the housemates are a bunch of crazy fello, always SS but yet always bring joys and laughters to ppl around them! Wen how is 1 of the ppl i first befriended with among my coursemates. At first he is cool but as i got to know him better,he shows his TRUE colour adi. He is humourous and funny and i love all his jokes!He is a nice and helpful fren who will alawys be there to help u whenever u need help. and he is a responsible guy who has high expectation to his work. He is a caring friend and he cares about his fren in a different way. Thanks for always brings joys and laughters to my life and cheer me up when i am too stressed up. I know u look cool/crazy/funny from outside but deep down inside u, you need love and cares. I know u're strong and independent and u can stand up again where u fall. But just to let u know i'll be there for u when u need me~! keep smiling my fren~!


Jixin03/31/2007 4:27 pm
cool, crazy n helpful i can use to describe wenhow..thanks for the helps from u especially editing.., thank for the jokes made by u , weichien, ar sheng n chinlun when i always went to hamna Q34 last time, i miss the time there so much..thank you!!graduate soon,dun know what will happen for the coming days..wish u all the best in your future n be happy everday!i appreciate and happy having u as my friend, take care! do keep in touch n be friend forever,ok?


Ting-04/2/2007 1:26 pm
my dear wen how, i am very very touching when i watched the video you done. i miss all the moments we had in our uni life. it's always keep in mind and unforgotable. every moment that had happen in this 3 years come out in my mind when i was watching the video. i feel i missed out a lot of things in 3rd year...but i really appreciate the crazy, funny and happening time we together. wen how...is a very very good friend and buddy, he is always take care of his friend and make joke for every body. dear friend...love you and miss you!!! (***don misunderstand o...hehehehe, love you as a good good good friend! haha...) hope all of us can get back to the great time in 1st year and 2nd year and have a gathering trip before we get job or during convo. keep in touch!!!


belsim10/16/2007 6:31 pm
emm...wanna leave you this comment long time ago..finally now is the time la..1st went to your house, only can saw your back..your back=your face...i never meet this kind of weird people before so all this while i have been calling you weird guy...when getting know you better, just realise that it is not the true..conclusion:still a weird guy and now having a new english name-'paul' nyew...like it??smile~~~



这些都是刚在Friendster上里重读一些关于我的testi。突然想写一篇关于自己的文章。。。我觉得在这世界上,每个人都会有自己的想法,看法和做法,所以我们每一个人都是不同的。。。以上那些都是我的朋友对我的想法和看法,我真的是他们所说那样吗?那要看你的想法和看法了。。。:)

我今天想写一些我对现在的我的一些看法。我姓杨,名叫文豪。今年二十三岁,主修大众传播,现在在一间后制作公司工作。。。

活了二十三年半,过了喜怒哀乐,大起大落,多姿多彩的生活,现在的我只想过稳定的生活,但是我的工作是无法做到这一点的。。。:)以前的少年旺盛的生活早已离我而去,如今的我不再clubbin,不再追名牌,只想对家里做出贡献。。。住家男人应该可以是我的称号吧,再难听就是老套吧。。。

现在的生活,除了工作就是睡觉。。。:)我的爱好呢?其实没事做时,我喜欢自己静静的听音乐,看电影,最近很少看了。。。除了这两样,旅行,这也是要有钱时才会去想的事而已:)为的只是想看看其他国家的生活环境。。。

最近,开始做一件我想做很久的事,学音乐。。。谢谢伟谦叫我吉他,这一个星期工作很忙,回到家夜了,都没练习,希望明天可以做完我手头上的东西,礼拜可以专心练习。。。

我是个什么样的人?mm...怪人吧!belinda一直这么形容我的:)很多人都会对我说这句话:你知道吗?“我没认识你时,你很讨人厌的”其实我认为我是一个让人有距离感的人。我身边的人都觉得我很难接近,很难信任我。。。永远都不会从我口中知道他们想要知道的事。。。我,觉得我是一个不会关心人的人,就算有也可能方法是错的。。。我很少回去过问我朋友的事,不是不关心,我只是认为这是基本的尊重。。。当然,只要你相信我,想告诉我你的烦恼,我随时欢迎。。。但,请不要对我说这一句话“我跟你讲,你不要跟人家讲”,不是我兰席,是你信不信我而已。。。

曾经和我在一起的人觉得我很自我,硬颈,天真等等。。。我会说在工作方面,我一直都很执著。。。不到最后尽头我都不会改变我的想法。。。其他呢我都觉得还好。。。我认为活在这世上不就是应该有自己的想法,看法和做法吗?这就是自我吗?我不是不能接受别人意见的人,只要你坦白地说,认真地说,我不会知错犯错的啊。。。

我对身边人的看法,我是一个报喜不报忧得人。。。出去玩我可以很巅,可以讲很多冷死你的笑话,可以shoot到你没声出。。。但私地下我是一个很静的人,小时候还得过轻微自闭症呢。。。我真的可以把一件事永远埋在心里不讲就是不讲,永远都不会让人知道,因为不开心的事说出来只会让人家也不开心。。。之前,有做出改变,但是看来行不同。。。我有好朋友吗?讲真的,可以讲心事的真的只有一个。。。不是我不当其他的是朋友,只是我不会表达。。。你们有事的话,我会第一个挺你们,放心。。。

还有什么没讲的?脑袋有点空白了。。。右看过Vantage Point,这出电影吗?故事超级简单,但戏里提起了point of view。以上这些都是我对我本人的看法。。。如有不爽,那时因为你和我的看法不同而已,人永远都不是他自己来判断的,身边的人都会对你感觉有所不同,只是你在不在乎而已。。。我呢?我不知道,要看你是谁咯。。。:)

暂时停笔啦,不懂要写什么了。。。

4 comments

  1. pinghuz Says:

    我想这该不会是你的绝笔之作。。因为部落格是你的倾诉对象。。没了他。。恐怕你会。。。

    看了你几篇的文章。。多数都是在写着你-是个怎样的人。是你还不清楚自己?还是不能接受这样的自己?

    今天我读了很多人的部落格,你-是第二严重的。。因为还有一个人是渴望孤独的。。如果你好像他酱,可能真是没药救了。。

    加油吧!

  2. Anonymous Says:

    The reason why i call you weird guy is because you made me felt that you're special.Just feel wan to call you so and if you doesn't like it just tell me, i'm such a flexible person..Do you agree??hehe...
    You told me be4, why want to care how people judge you, see you and comment about you? If you knew it then i dont see there is a need for you to write this-"我的自述(暂时part 1,也可能是绝笔)".Do you know that how lucky you are? Some people are forced to stop writing in their blog just because some people have put a great pressure on them. They cried because of it.
    No matter how many good friends you've, how many people that you can trust, for me that doesn't matter.I just want to be who am I and do what i want cause life is so short. Who knows if I don't have tomorrow.

  3. Anonymous Says:

    Just be urself,although u said u dun care wat other ppl say bt u,but i thnk deep in ur heart u do care....but u jst be urself...k?

  4. chinweeching Says:

    papa...the font size too small...i can't read...aku rabun la!!pls do take care n sleep early evryday...i dun like a panda bear to be my papa!!!!=)

BaĐ FactoŘy™ | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com